2013.július.26 (péntek) Egészséges hízókúra

Egészséges hízókúra

Bár manapság jóval többen szeretnének fogyni, mint testtömeget gyarapítani, azért mindig akad valaki az ellentáborban is, aki túl vékonynak érzi magát, ezért „hízni” szeretne. Ha lehet, egészségesen. Nem szabad lekicsinyelni ezt a problémát sem, az egészséges hízás semmivel sem könnyebb az egészséges fogyásnál.

Egészséges ételek, amelyek vonzzák a kilókat!

A kenyér (magvakkal vagy a nélkül) fontos szénhidrátforrás - amiből a szervezet energiát nyer - egy szelet kenyér 70 kcal energiát tartalmaz. A tésztafélék szintén tartalmaznak szénhidrátot, egy csésze tészta 220 kcal-t tartalmaz.

Az olívaolaj jótékony hatással van a szervezetre. Egy kanál olaj 100 kcal-t tartalmaz, függetlenül attól, hogy milyen olajról van szó. Az avokádó többnyire telítetlen zsírsavakat, káliumot és K vitamint tartalmaz, egy gyümölcs kb. 200 kalóriát tartalmaz. A hízókúra egyik finom alapétele, amit változatosan lehet elkészíteni!

A mogyoró, a napraforgó vagy a tökmag és a dió (pergeletlen) gazdag tápértékekben (fehérje), vitaminokban, ásványokban és rostokban. A természetes gyümölcslevek, nemcsak a rostok miatt egészségesek, hanem a gyümölcsök szénhidrát tartalma miatt is.

Az olyan gyümölcsökben, mint például a füge, a banán, a szőlő több kalória van, mint a többi gyümölcsben. Az olajbogyó gazdag telítetlen zsírokban (egészséges) és fehérjékben, így fokozott tápértékkel rendelkezik. A marha-, a csirke-, a pulyka- és a borjúhús fontos fehérjeforrás.

Az olyan köretek, mint a burgonya, a rizs és a tészták szénhidrátot tartalmaznak. A jégkrém (kevés zsírral), és a fekete csoki egészséges édességnek számít. A ,,lightos" fagylaltok, 50%-al kevesebb zsírt, vagy 33%-al kevesebb kalóriát tartalmaznak (vagy kellene tartalmazniuk), az átlagos fagylaltokkal szemben.

Étvágykeltő ételek a hízókúra alatt

A savas gyümölcsök (grépfrút, klementin, kiwi, citrom, mandarin, narancs, gránátalma) javíthatnak az étvágyon, és plusz kalóriát jelentenek, ami mindig jól jön a hízókúra alatt. A szakorvos ajánlotta vitaminok (vitamin-kiegészítők), szintén hozzásegíthetnek az étvágy normalizálásához. A sport is jó megoldást jelenthet, mert egy kiadós testedzés után biztosan éhes leszel.

[1_960] esza-logo.jpg

A MIKOM Nonprofit Kft. eredményesen pályázott a TÁMOP - 6.1.2/11/1 „Egészségre nevelő és szemléletformáló életmód programok – lokális színterek” című pályázaton, melynek középpontjában az egészséges táplálkozás áll, mely egészségfejlesztési programok keretében valósulnak meg.  

« Vissza
Impresszum | Közérdekű adatok | Adatvedelmi nyilatkozat