Az egészséges táplálkozást népszerűsítette a NAK
2018. április 18. (szerda) 12:26Ennek keretében mind a 19 megyében egy-egy általános- illetve középiskolában összesen 3500 diák hallhatott előadást a mezőgazdaság sokszínűségéről, a tudatos fogyasztásra fókuszálva. Ez a fórumsorozat érkezett el pénteken Miskolcra, a Zrínyi Ilona Gimnáziumba és a Könyves Kálmán Általános Iskolába.
A fórumsorozat előadásait Süle Katalin, a NAK elnökségi szóvivője és a köztestület megyei elnökei, Miskolcon Taskó Jószsef tartották. Országszerte mintegy száz helyi termelő bevonásával, akiknek termékeit megkóstolhatták a diákok. A rendezvényeken kiemelt szerepet kapott az egészségtudatos táplálkozás, illetve a zöldség- és gyümölcsfogyasztás.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarának nagyon fontos, hogy a fogyasztók a kiváló minőséget összekapcsolják a magyar eredettel, valamint kiemelt tevékenysége az agrárgazdaság és az élelmiszeripar hazai népszerűsítése, illetve a gazdálkodók és a hazai élelmiszer-előállítók iránti bizalom kiépítése. Ezeket szem előtt tartva, a köztestület több fronton is felvállalta, hogy segíti a magyar gyümölcsöt és zöldséget önálló, megkülönböztethető márkaként pozícionálni.
Taskó Jószsef a NAK Borsod-Abaúj-Zemplén megyei elnöke
A NAK ennek megfelelően végzi ismeretterjesztő és edukációs kampányát is, amely során kibővített eszköztárral szólítja meg a hazai lakosságot, ezáltal segítve tagjait. Az akció keretében működik például a Kamara „Itthonról Otthonra” nevű életmód témájú Facebook-oldala, ahol egész évben olyan látásmódformáló üzeneteket juttat el szórakoztató formában, amelyek segítik a hazai termékekbe vetett bizalom erősítését.
Az előbbi programhoz kapcsolódva, a NAK 2017. november közepén indította el iskolai tájékoztató fórumsorozatát, amelynek keretében minden megyeszékhelyen egy-egy általános és középiskolában szervezett előadásokat a mezőgazdaság sokszínűségéről, a tudatos vásárlásra és az egészségtudatos táplálkozásra, valamint a zöldség- és gyümölcsfogyasztásra fókuszálva. A rendezvények kimondott célja volt, hogy a fiatalokból a változó trendekre nyitott, azokat befogadó és tudatosan vásárló célcsoportot hozzanak létre.
A Kamara tervezi, hogy a későbbiekben újra felkeres iskolákat, folytatva a sikeres programot. Valamint a tervek szerint óvodások körében is hasonló aktivitást szervez, helyi termelők, élelmiszer-előállítók telephelyein interaktív foglalkozást tartva számukra.
További képek: https://www.facebook.com/pg/kulcs.kozeletkulturacsalad/photos/?tab=album&album_id=2206749222887591
(fotók: Kulcs Magazin)
Tweet Megosztás Facebook-on Megosztás LinkedIn-en Vissza