HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANEGYHÁZVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESFesztiválÉLETMÓDAdatvédelemX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
aktuális

A Bizottság fokozottan támogatja a magas színvonalú és inkluzív alap- és középfokú oktatást

2021. augusztus 8. (vasárnap) 15:09
 

Az Európai Bizottság tanácsi ajánlásra irányuló javaslatot tett közzé a magas színvonalú és inkluzív alap- és középfokú oktatást előmozdító vegyes tanulásról.

A formális oktatásban és képzésben a vegyes tanulás akkor valósul meg, ha az iskola, a tanár vagy a tanuló a tanulási folyamat során egynél több megközelítést alkalmaz: ez lehet az iskolai és más helyszínek (vállalatok, képzési központok, távoktatás, szabadtéri oktatás, kulturális helyszínek stb.), illetve a különböző, digitális és nem digitális tanulási eszközök ötvözése.

A Bizottság a következő ajánlásokat fogalmazta meg a tagállamok számára:

- További tanulási lehetőségek és célzott támogatás biztosítása a tanulási nehézségekkel küzdő, sajátos nevelési igényű, hátrányos helyzetű csoportokból származó vagy az iskolai oktatás fennakadásai által egyéb módon hátrányosan érintett tanulók számára. Ez magában foglalhatja például a személyre szabott fokozott támogatást, a mentori rendszereket, további tanulási idő biztosítását a tanévben és/vagy a tanítási szünetben, egyéb tanulási környezethez, például a közkönyvtárakhoz és a közösségi terekhez való hozzáférést, valamint az iskola utáni, pedagógiai támogatást nyújtó szolgáltatásokhoz való hozzáférést. Ezzel összefüggésben a Bizottság további alkalmazottak mozgósítását vagy toborzását javasolja annak érdekében, hogy több idő álljon rendelkezésre az egyéni támogatásra az iskolában és az iskola utáni tevékenységek keretében.

- A tanulók és családjaik, valamint a tanárok és oktatók fizikai és mentális jóllétének előtérbe helyezése. Ez magában foglalhatja a mentális egészséggel kapcsolatos iránymutatások kidolgozását, valamint a diákok és a tanárok jóllétére és a zaklatás elleni küzdelemre irányuló szabályok beépítését az iskolai célkitűzésekbe.

- A digitális kompetenciák fejlesztésének előmozdítása a tanulók, családjaik, tanáraik és oktatóik esetében, valamint a rendelkezésre álló eszközökbe és a konnektivitásba való iskolai és közösségi szintű beruházások ösztönzése.

 - Hatékony partnerségek kialakításának támogatása az infrastruktúrák és erőforrások tekintetében a különböző oktatási szolgáltatók között, legyen szó üzleti vállalkozásokról, a művészetek, a kulturális örökség, a sport, a természet és a felsőoktatás területén működő oktatási szolgáltatókról, kutatóintézetekről, az oktatási erőforrások (technológia, kiadványok és a tantervi oktatáshoz szükséges egyéb eszközök) iparágáról vagy az oktatáskutatásról.  

 - Az uniós források – különösen az Erasmus+, a Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszköz, az Európai Szociális Alap Plusz, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA), a Digitális Európa program, a Horizont Európa és a technikai támogatási eszköz – és szakértelem teljes mértékű kihasználása az infrastruktúrába, az eszközökbe és a pedagógiába történő beruházásokhoz a jövő kihívásaira készen álló iskolák fokozott rezilienciája és felkészültsége érdekében.

Vissza