HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANEGYHÁZVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESFesztiválÉLETMÓDAdatvédelemX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
aktuális

A válság és az öngondoskodás

2009. április 17. (péntek) 15:24
Visszaesés tapasztalható az életbiztosítások piacán, sokan felmondják a már megkötött szerződéseket is. Más a helyzet a vagyonra – ingatlanokra és ingóságokra – kötött biztosításokkal, a tapasztalatok azt mutatják, hogy az emberek inkább erre áldoznak. Beszédes tendenciák ezek – mondja Nagy Sándor, a miskolci székhelyű N-Alexander Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezető igazgatója.


S, hogy miről beszélnek ezek a folyamatok? Mindenekelőtt a gazdasági válság hatásairól. Sokan veszítik el munkahelyüket, vagy kerülnek egzisztenciálisan olyan helyzetbe, hogy minden fillért meg kell fogniuk. A biztosítás pedig az a tétel a családi költségvetésben, amelyen spórolni lehet. Pedig Nagy Sándor szerint: igaz ugyan, hogy a biztosítás szükséges rossz, de kell, mert, ha megkötjük, akkor a váratlan esemény bekövetkeztekor van mire támaszkodni.

Az ügyvezető igazgató 16 éves szakmai tapasztalattal a háta mögött külföldi példákat említ. Európa szerencsésebb felén egy állampolgárnak 4-5 biztosítása is van. Ott az emberek időben készülnek a nyugdíjas évekre, élnek az öngondoskodás lehetőségével, kötnek életbiztosítást, hosszú távú befektetési alapokba fektetik a pénzüket. Az pedig szinte általános, hogy a várható károk ellen ingatlanjukat és ingóságaikat is biztosítják. A felmérések szerint 2008 végén Magyarországon a lakásállomány 73 százaléka volt biztosított, Nyugat-Európában ez a szám 85 százalék.

Ami az öngondoskodást illeti, a nyugdíjpénztárak nálunk is kezdtek szépen beindulni, de a pénzügyi válság ezt az ágazatot sem hagyta érintetlenül. A jelenlegi recesszió következményének tudható be az is, hogy egyre kevesebb az olyan stabilan működő vállalat, amely biztosítást kötne dolgozóira.
Vagyis nincsenek egyszerű helyzetben jelenleg a biztosításokat, befektetéseket kínálók és a lakosság sem.

- A mi cégünk biztosítási alkuszként igyekszik személyre szabottan megtalálni az ügyfelek számára legmegfelelőbb biztosítási formát. Fő tevékenységünk nyugdíjpénztári, lakástakarék-pénztári szerződések kötése, pénzügyi szolgáltatások, önkormányzati-, vállalkozói-, és lakossági hitelek közvetítése – sorolja Nagy Sándor. Hozzáteszi: jelenleg tizenhat biztosítóval, számos magán és önkéntes nyugdíjpénztárral mindkét lakástakarék-pénztárral és nyolc pénzintézettel állnak szerződéses viszonyban. Közel tíz éve kezdtek el a különféle közműberuházások forráshiány kezelésével foglalkozni. Eddig összességében több mint 20 milliárd forint közműtársulati hitel közvetítésével, a társulatok megszervezésével, valamint a teljes jogi háttér biztosításával segítették ezt a folyamatot.

- A mi munkánk nem ér véget azzal, hogy pecsét kerül, teszem azt a biztosítási szerződésre. Folyamatosan tájékoztatjuk megbízóinkat a piacon megjelenő új termékekről, igény szerint speciális módozatokat dolgozunk ki, teljes körű képviseletet látunk el a kárrendezés során és szaktanácsot adunk a problémás ügyekben is.  

Az alkusz…

…olyan biztosításközvetítő, aki a szerződés létrejöttét, fennmaradását a biztosítási védelmet kereső megbízásából segíti. Gyakorlatilag az ügyfél ügynöke! Segítséget nyújt a biztosítási igény megfogalmazásához (ajánlat), a megfelelő partner (biztosító) kiválasztásához, közreműködhet a díjbeszedésben és a kárrendezésben is. Az alkusz független: nem köthet olyan megállapodást, hogy az ajánlatokat csak egyetlen biztosítóhoz közvetíti. Az alkusz a biztosítótól kap jutalékot.

Vissza