HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANEGYHÁZVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESÉLETMÓDX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
ajánló

Civac gyermeke

2007. szeptember 5. (szerda) 09:17
 
Menetpróba: Nissan Tiida 1.8 Acenta

Multinacionális? Igen. A Tiida egy japán autógyár Mexikóban, Thaiföldön és Japánban készülő, globális piacokra szánt modellje – à la française fűszerezéssel. Japánban már harmadik esztendeje futó modell az amerikai kontinensen és a közép-keleti piacokon is rendkívül sikeres.

\"[187_1_300.jpg]

Tagadhatatlan a modell franciás befolyása, amiben a japánok manapság a saját racionalitásuktól való elszakadást látják. Ha azonban nem látunk ki a kopott klisék
mögül, talán nem is láthatjuk meg a Tiida igazi önmagát, ami jóval több, mint egyszerű bábeli portéka. Őszinte, hiszen nincs köré szőve misztikus marketing. A karosszéria formanyelvezete letisztult, bár márkatipikus vonásokat leginkább az orr-részen találhatunk, amely finoman a Murano stílusjegyeit idézi.

\"[187_3_180.jpg] \"[187_4_180.jpg]

A rövid far rejti a négyajtós Tiida szó szerint legnagyobb meglepetését, a gigászi csomagteret. Az utastér nemkülönben hatalmas, s bő centikkel veri néhány nagyobb kategóriájú vetélytársát. A magas üléspozíciónak köszönhetően a be- és kiszállás rendkívül kényelmes, a lábtér hihetetlen, s a Tiida ügyesen titkolja kissé szerény szélességét is. A legfontosabb benyomás azonban a minőség- és komfortérzet. Ilyen vastagon párnázott könyöklők még a felsőbb kategóriákban is ritkák. A felhasznált anyagok különféle felülete, textúrája rendkívül kellemes összképet ad, mely finoman harmonizál a Tiida halk futásával. A műszerfal is döntően egyszerű, konzervatív formákból építkezik, de minden funkció a helyén van; az ergonómia kifogástalan.

\"[187_2_300.jpg]

Az ajtók komoly záródási hanggal rekesztik ki a külvilágot, hogy kulcsunkkal máris életre csavarhassuk az 1.8 literes négyhengerest. Az erőforrás finoman dolgozik, normál körülmények között alig hallani. Nógatva is csak épp annyi motorhang érkezik, mely még lelkesítő, de semmiképp nem tolakodó. Az 1.8-as rendkívül nyomatékos, s ennek köszönhetően nem kell fölöslegesen sokat váltogatnunk. A hajtáslánc egy hatsebességes váltóval egészül ki, aminél finomabb darabot már találhattunk a márka történelmében. A futómű is rendkívül csendes, jól szűri az utak terrorját, és remekül kontrollálja a magas kocsiszekrényt. Illuminált dülöngélésnek nincs nyoma; a felfüggesztések pontosan vezetik a kerekeket. Ki merjük jelenteni, hogy a Tiida tulajdonképp egy olyan luxuskocsi, amely csak kívülről kisebb a szokásosnál? Nos, a Nissan valami ilyesmit alkotott. Egy autót, mely üdítően egyszerű, őszinte, mégis kellemes, csöndes és úri módon szolgálja ki utasait. Ezt csupán az öntudatos vételárral kell honorálni… mivel a Tiida a mexikói Civac gyárból érkezik hozzánk. Az Acenta felszereltségi szint az ESP-n kívül gyakorlatilag minden földi jót tartalmaz; CD-t, esőszenzort, automata lámpákat, de külön ki kell emelni az audiorendszer Bluetoothfogadóképességét, amely nemcsak ebben a kategóriában ritkaság. Ismét egy kis váratlan, de jóleső luxus…


Szilvásy Bence

Vissza