HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANEGYHÁZVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESFesztiválÉLETMÓDAdatvédelemX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
hírek

Coca-Colás munkavállalók és céges flotta segíti a Magyar Vöröskeresztet

2020. május 18. (hétfő) 12:58
 

17 ezer szelet csoki, tízezer tojás, rengeteg pelenka, konzervek és étolaj – csak néhány példa azok közül az adományok közül, melyeket az elmúlt héten már Coca-Colás autókkal a vállalat területi képviselői szállítottak szerte az országban. 2020. május elejétől a Coca-Cola palackozóüzeme emberi erőforrásokkal is segíti a Magyar Vöröskereszt munkáját, hiszen a karitatív szervezetnek óriási szüksége van logisztikai támogatásra, hogy időben eljussanak a járvány miatt nehéz helyzetbe került emberekhez az adományok.

Egyre szorosabbra fonódik az együttműködés az italgyártó nagyvállalat és a Magyar Vöröskereszt között: április elején a ’Reklám helyett segítség’ kampány keretében a Coca-Cola Magyarország saját reklámhelyeit és közösségi média csatornáit a Magyar Vöröskeresztnek ajánlotta fel annak érdekében, hogy az egyes közérdekű üzenetek az otthon maradásról, egészségmegőrzésről, véradásról, adományokról minél több emberhez eljussanak.

Április folyamán pénzbeli segítség is érkezett a nagyvállalattól: a Coca-Cola globális alapítványa által kiírt pályázaton a Magyar Vöröskereszt 200 ezer dollárt (kb. 65 millió forint) nyert, melyet a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került emberek megsegítésére tudnak felhasználni.

A Coca-Cola természetesen italadományokkal is hozzájárul a Vöröskereszt tevékenységéhez, május elejéig összesen közel 9000 palacknyi vizet és üdítőt juttatott el a szervezethez, hogy országszerte a rászorulók és az egészségügyi dolgozók részesüljenek az adományban.

MVK_9263.JPG

Az anyagi és italadományok mellett egy újabb szoros együttműködés indult május elején a nagyvállalat és a karitatív szervezet között: 5 területi képviselőjük céges autóval állt be a Magyar Vöröskereszt kötelékébe, hogy régiós raktáraikból eljuttassák az adományokat az egyes célpontokra: rászoruló családoknak, hajléktalanellátóknak, anyaotthonoknak, de visznek adományokat kórházakba is. További 16 területi képviselő pedig munkaidején kívül, önkéntes munkában, a Coca-Cola által biztosított infrastruktúra segítségével segíti a karitatív szervezet munkáját.

„Magyarország vezető üdítőital gyártójaként kézenfekvő volt, hogy a termékeinket felajánljuk a szervezet és a rászorulók számára. Mostanáig 16 kórháznak és 3 nagy segélyszervezetnek juttattunk el adományokat közel 14 millió forint értékben. A járvány kezdetekor azonnal láttuk, hogy szükség van az általunk gyártott vizekre, dzsúzokra és egyéb italokra, és hogy hatékonyan tudunk segíteni ezek felajánlásával” – mondta Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezetője. „Legfontosabb számunkra a nálunk dolgozó munkatársak egészsége és biztonsága, és kiemelt célunk, hogy mindenkinek munkát tudjunk biztosítani ebben a nehéz, kihívásokkal teli időszakban is. A HoReCa egységek bezárása miatt speciális helyzet jött létre, ami lehetőséget adott arra, hogy a régiós területi kollégák egy részét a Magyar Vöröskereszt logisztikai feladataira átcsoportosítsuk, hogy idejüket hasznosan töltsék. Természetesen ehhez minden tárgyi feltételt a Coca-Cola HBC biztosít számukra.”

MVK_9363.JPG

Az 5 területi képviselő Budapest, Kaposvár, Mályi, Szeged és Veszprém vonzáskörzetében támogatja a Magyar Vöröskereszt munkáját. Feladataik sokrétűek: meleg ételt szállítanak házhoz idős embereknek, étolajat, csokoládét, konzerveket pakolnak fel és visznek el anyaotthonokba, hajléktalanszállókra, kórházakba. Ezenkívül fertőtlenítőszereket és textilmaszkokat visznek oda, ahol épp hiány van ezekből a termékekből.

„10 éve kezdődött együttműködésünk a Coca-Colával, minden országos programunk ásványvíz, üdítő és gyümölcslé szükségletét biztosították és az évek folyamán stratégiai partnerünkké váltak. Legszebb együttműködésünk az volt, amikor az árvizek idején a gáton dolgozó vöröskeresztes munkatársakat és önkénteseket látták el ásványvízzel. A jelen helyzetben már három pilléren nyugszik a kapcsolat: nagy értékű pénzadomány, üzeneteink kihangosítása minden kommunikációs csatornájukon és a logisztika. Természetesen a Coca-Cola munkatársak aktív közreműködésével minden fronton. Ez a segítség most rengeteg jelent, és a leghasznosabb támogatás, amivel a nélkülözőkön segíthetnek!” - mondta el Török Diána, a Magyar Vöröskereszt vállalati kapcsolatokért és adománykezelésért felelős szakmai vezetője.

Vissza