HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANAJÁNLÓVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESÉLETMÓDX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
életmód

Ételünk az életünk

2007. október 31. (szerda) 16:51
 
Hamarabb rövidülnek a napok, s a hosszabb estéken talán gyakrabban kerül elő a sós mogyoró, egy kis kekszféle meg sütemény…

Ha kevesebbet mozgunk, de ugyanannyit (vagy esetleg még többet is) eszünk, akkor bizony ne csodálkozzunk, hogy tavaszra „súlyosabb egyéniségek” leszünk. De nem törvényszerű, hogy ez így legyen…

Dr. Bajorné Anger Andrea, a Miskolci Egészségügyi Központ Diósgyőri Részlegének dietetikusa arra is figyelmeztet bennünket, hogy étrendünk, ételeink minősége, mennyisége, étkezési ritmusunk nem csak közérzetünkre, testsúlyunkra van hatással, hanem életünk minőségére, sőt élettartamunkra is. Az egészséges testi-lelki állapot eléréséhez és fenntartásához tápláló, de zsírszegény étrendre, rendszeres testmozgásra és persze megfelelő mennyiségű pihenésre van szükség. Ha étkezésünk rendszertelen (nincs idő, nincs hely, nincs kedv, stb.), nem elég változatos, és az esti étkezés a bőségesebb, akkor bizony felborul az energiaegyensúlyunk. A túlzott energiabevitel a megfelelő vitaminellátottságot sem biztosítja feltétlenül Ugyanis, ha szélsőséges az étrendünk, akkor egyes vitaminok bevitele biztos, hogy nem megfelelő. A dohányzóknak magasabb a C-vitamin-szükségletük a nemdohányzókénál. A túlzott alkoholfogyasztás hátrányosan befolyásolja a C-, B1-, B6-vitamin felszívódását. Egészséges, változatos étrenddel viszont mindenki be tudja juttatni a szervezetébe a megfelelő mennyiségű vitamint és ásványi anyagokat. Például napi 3 dl tej fogyasztásával bevisszük a szükséges A-vitamin-mennyiséget. Egy félmaréknyi mandula vagy egy teáskanálnyi napraforgóolaj E-vitaminja is fedezi a napi szükségletet.

J. E.

Vissza