HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANEGYHÁZVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESFesztiválÉLETMÓDAdatvédelemX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
autó-motor-sport

Hondaságról szól

2008. augusztus 19. (kedd) 10:33
 
Menetpróba: Honda Accord i-DTEC Elegance.

Prémium. No, ezt a szót mostanság nem szopogatja gömbölyűre senki úgy, mint az autógyártók. Prémium igények, prémium kategória, még prémium a prém is…

Mi a prémium az Accordban? Nos, minden, ami a Hondára jellemző. Alkalmazott technológia, saját ötletek és minőség. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a Honda
a világ egyik leginnovatívabb műszaki elmeóriása, s a legnagyobb független autógyára. S ők ismét dízelt bocsátottak a piacra. Volt már eddig is Honda dízel,
aminek hallatán gyorsan elvonultunk hallásvizsgálatra, mondván, ez kompreszszoros benzines, s nem dízel. Hallatlan…

[7_180] Honda.jpg [3_180] Honda-motor.jpg

Most pedig megérkezett az i-CTDi utódja, az i-DTEC. Euro 5-nél is jobb károsanyagkibocsátás, abszolút fejlett technológia, magasabb teljesítmény és nyomaték egy olyan Accordba csomagolva, ami az előd gyönyörűen továbbfejlesztett evolúciója. A 8 centivel szélesebb karosszéria azonnal visszatolja a memóriánkba az előd vonalát, de megláttatja az újat, a fejlődést is. Borzongatóan finom karaktervonal vonul a csomagtartófedél kilépőélétől a hűtőrács alsó szögletéig; finoman vasalt keretbe foglalva a teljes karoszszériát. Az ajtók egy hihetetlenül kifinomult, művészi minőségű utasteret tárnak fel. Előremutatóan korszerű skálák, mutatók, kijelzők és gombtenger, amit ha gyorsan átlátunk, máris játszi módon kezelhetünk.

[4_300] Honda-belso.jpg

A hatsebességes váltó maga a mechanikus kéj, az új dízel azonban a korábbihoz képest hangos, és félreérthetetlenül közli működési elvét. Az Accord két helyen láncolja össze elválaszthatatlanul az embert a géppel; ez pedig a kormány és a futómű. Előbbi krémesen naturális, tökéletes erőszükséglettel, és pont annyit kommunikál, amennyit kell, de nem kotyog bele fölöslegesen a tenyerünkbe. A futómű pedig szinte nem is hárítja a rövid egyenetlenségeket, hanem némán befogadja őket. Azt, hogy a kocsi stabilitáskontrollja közvetlen összeköttetésben áll a szervokormánnyal, sőt akár még utánfutót is képes stabilizálni, már meg sem merem említeni…

 

[2_180] Honda-muszerfal.jpg [1_180] Honda-csomagter.jpg

Van nyilván árnyoldala is az autónak, ami nekem, mint a karcmentes fényezésre kényes embernek, szúrja a szemem; mert minek nyomogassam a tanksapkát – főleg, ha koszos –, mikor a régebbi, belülről nyitható megoldás jobb volt? A hátsó lábtér és a csomagtér is tűnhet szűkösnek és tagoltnak, de vinklivel és colostokkal ne próbáljuk megfésülni agybarázdáinkat és megérteni az Accordot, mert nem erről szól. Ez egy Honda. Ez az autógyár ismét egy öntudatos produktumot bocsátott útjára, és a fenébe, még szép is. De ez már szubjektivitás – ami persze bekúszik mindenhová, és megadja a tényvezérelt elemzés savát-borsát, hiszen a sorakozó hozzávalókból csak akkor születhet nagyszerű étek, ha egy csipet passzióval, művészi/műszaki eleganciával összefőzzük. Ez a Hondaság definíciója.

Szilvásy Bence

[6_t] Honda-kombi.jpgAz Accord kombiváltozata most is Tourer néven hódítja vásárlóit. A Honda azonban csavart egyet a koncepción és a korábbi modellel szemben, ahol a maximális űrméretre helyezték a hangsúlyt, itt az abszolút elegancia és a dinamika került előtérbe – a raktér rovására. Úgy látszik, a fáradozás meghozta gyümölcsét, hiszen az Accord Tourer elnyerte a nagy presztízsű nemzetközi Red Dot design nagydíjat, amellyel a Design Zentrum Nordrhein Westfalen jutalmazza a kiemelkedő termékeket 11 kategóriában. Az Accordnál a különleges gyártástechnológiát és a designkoncepció kiemelkedő minőségét honorálták a bírák.

ADATOK

[5_t] Honda-hatso.jpgMotor: 2199 cm3, DOHC CR TD 16V
Teljesítmény: 150 (LE) 4000/min
Nyomaték: 350 Nm 2000/min
Saját tömeg: 1540 kg
Hossz/szél./mag.: 4726/1840/1440 mm
Tengelytáv: 2705 mm
Csomagtér: 467 l
Végsebesség: 212 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 9.6 sec
Tesztfogyasztás: 6.7 l/100 km
Tesztautó ára: 6 997 000 Ft
Tesztautó: Univer Car Kft.

 

Vissza