HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANEGYHÁZVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESFesztiválÉLETMÓDAdatvédelemX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
hírek

Identitás erősítése Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében

2023. március 31. (péntek) 08:45
 

Véget ért a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegye Önkormányzatának konzorciumi vezetésével a TOP-5.3.2.-17-BO1-2020-00001 azonosító számú „Identitás erősítése Borsod-Abaúj-Zemplén megyében” elnevezésű projekt. A Széchenyi 2020, Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében 500 millió forint európai uniós vissza nem térítendő támogatás felhasználásával több mint 350 rendezvény valósult meg, ezáltal a vármegye szinte minden nagyobb településén volt valamilyen identitáserősítő esemény az elmúlt időszakban.

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegye Önkormányzata, a BORA 94 Nonprofit Kft., valamint a Prevenciós, Oktatási, Módszertani és Iskolai Konfliktuskezelést Segítő Egyesület (PROMISE Egyesület) konzorciumban valósította meg a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében az „Identitás erősítése Borsod-Abaúj-Zemplén megyében” című, TOP-5.3.2-17-BO1-2020-00001 azonosítószámú pályázatot.

A projektben 2021. január 1-től 2022 év végéig 355 rendezvényt tartottak, így a vármegye minden nagyobb településén volt valamilyen identitáserősítő esemény. A projekt célcsoportja a vármegye területén élő lakosság, az egyes településen élő lakosok, családok voltak.

A programsorozat fontos célja volt, hogy – többek között – fejlessze a vármegye területén élő közösség tagjainak egymás iránti felelősségtudatát, a helyi civil társadalom felkarolásával segítse a közösségi problémák megoldását és fokozza az önálló cselekvési képességet. Mindezzel erősítve a helyi identitást, a térséghez, településhez, településrészhez való kötődést.

A programok közül ismertebb a „Pálinka Rally”, illetve a „Megyenap”, melyek az üzleti kapcsolatépítést éppúgy támogatták, mint a befektetésösztönzést, vagy a helyi értékek bemutatását. Emellett olyan kisebb közösségi akciók is megvalósultak, mint a gyermekeknek szervezett klímavédelmi roadshow, közlekedésbiztonsági programok és sportrendezvények.

A projektből az identitás erősítésével párhuzamosan imázsfejlesztésre is sor került, a célokhoz illeszkedő új arculat került kialakításra, ezzel együtt új logót kapott Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye.  

A projekt összköltsége 500 millió forint volt és a Széchenyi 2020 program keretében valósult meg.

Idetitás erősítése Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében - inforgrafika.png Forrás: Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegye Önkormányzata grafika

Vissza