HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANEGYHÁZVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESFesztiválÉLETMÓDAdatvédelemX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
autó-motor-sport

Minek nevezzelek? Menetpróba: Chevrolet Aveo 1.4 16V Base

2008. október 20. (hétfő) 14:21
 
A Kalos megjelentekor megállapítottuk, hogy finoman guruló, őszinte kis négykerekű, mely jobb sorsra lenne érdemes. Aztán megérkezett General Motors-nagybácsi Amerikából, kényére-kedvére átnevezte az autót a világ legnagyobb részén Chevrolet Aveóra, s a dolgok drámai fordulatot vettek.

Olyannyira, hogy a modell a kisautók szegmensében a tengerentúlon a legnagyobb darabszámban értékesített modell volt egy ideig. USA szűkre húzott derékszíja pedig tovább virágoztatja a szubkompaktokat. A Chevrolet eladásai ismét meglódultak, s a ráncfelvarrott Aveo újult erővel masírozik a modellciklus végéig.

[4_180] Aveo-Front.jpg [5_180] Aveo-Legbeomlo.jpg

A szépségklinikáról frissen elbocsátott Aveo arca chevysebb, karakter dúsabb lett, hiszen a márka osztott hűtőrácsa itt is visszaköszön. Sajnos, az ormótlan magyar rendszám miatt ez gyakorlatilag nem látszik. Intézzünk rá egy nett kis motorrendszámot és minden prímán életre kel. Az ember körbemegy, végignézi…  Persze, a Kalos, átceruzálva… A részletek azonban működnek, mert a kis rács az első ablak szögletében egy apró mechanikus aroma, a domináns lámpák pedig tiszta tekintetű öntudatot csempésznek a képbe – vonzó optika.

[3_300] Aveo-Muszerfal.jpg

Belül, egyszerre fogad a nóvum és a múlt gyökere. Szemrevaló a műszerfal, melyben az audio egység és a klímavezérlés kezelőszervei az ékkövek. Finom, precízen illesztett gombok, szép kijelző, pontos és pozitív tekerők. Sőt, még a felületstruktúrák is passzolnak. A motortérben egy 1.4-es 16 szelepes DOHC Ecotec motor lapul, amely nevének dacára nem egyezik meg egy Opelével sem. Technikailag egy régebbi konstrukció, amelyet az is mutat, hogy gázelvételkor az elektronika csak hihetetlenül lassan ejti vissza a fordulatszámot, hogy a kibocsátott káros anyagokat megfelelően menedzselhesse. Menet közben az Aveo megmutatja egyik érdekes arcát. Olyan, mintha nem történne semmi, az autó nem beszédes, nem szeret kommunikálni. Sportosabb impulzusokra kelletlenül reagál, de pont itt ismerszik meg igazi énje. A kis Chevy ugyanis rendkívül nyugodt és kényelmes. Zaja sem nő meg számottevően még autópálya tempónál sem. Ahogy rátalálunk erre az erényre, a Chevrolet Aveo rögtön jó autóvá válik. Még a dudája is embörös. Persze, kell vállalnunk némi kor-generálta kompromisszumot, de a modell – főleg a most érvényes árkompenzációval – mégis lehet jó választás a kategóriában. Csak vigyázzunk a frissebb konkurensekkel…


Szilvásy Bence

[2_300] Chevrolet.jpg


A GMDAT (GM Daewoo Auto & Technology) egyik legnagyobb üzleti sikere a T200/250-es széria. Ez a modell piactól függően több márkanéven kerül forgalomba. Amerikában, az arab országokban, Európában Chevrolet Aveónak hívják, Ausztráliában már Holden Barinának, Koreában Daewoo Gentra X-nek, de Mexikóban, Kanadában és 2009-től az USA piacán Pontiac G3 Wave-nek is. A GM egyik legsikeresebb marketingfogása, a koreaiak egyik legnagyobb piaci részesedésével kombinálva fényes ünnep. Pukkanhatnak a pezsgős palackok!

ADATOK:

[1_t] Aveo-Hatso.jpgMotor: 1399 cm3, DOHC 16V
Teljesítmény: 101 LE 6400/min
Nyomaték: 131 Nm 4200/min
Saját/össztömeg: 1145/1543 kg
Hossz/szél./mag.: 3920/1680/1505 mm
Tengelytáv: 2480 mm
Csomagtér: 220/980 l
Végsebesség: 175 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 11.6 sec
Fogyasztás: 8.6/5.1/6.4 l/100 km
Üzemanyagtank: 45 l
Alapár: 1 990 000 Ft
Tesztautó ára: 2 740 000 Ft
Tesztautó: Chevrolet Sajó

Vissza