„Én flüanok, te flüansz...” Menetpróba: Renault Fluence 1.5 dCi Confort
2011. március 17. (csütörtök) 12:31A Fluence kiemelkedően nagy képviselője kategóriájának és például meghökkentően magasodik egy nálánál 20 évvel idősebb, de két szegmenssel nagyobb felső-középkategóriás sedan fölé.
Számomra pedig érdekes is, mert jómagam olyan autós perverzióval bírok, hogy legnagyobbrészt jobban érdekelnek a „köznép” számára készült mindennapi autók, mert valójában ezeknek kell igazából vallani, teljesíteni.
Tehát: fehér, alap, dízel. Ez eddig még fogszívogatós… Ha kiegészítem, hogy hatalmas, tágas, jóképű, olcsó és takarékos, akkor máris óriásit javul a kép, élesedik a fókusz. Milyen kocsi is a Renault Fluence? Nos, elsősorban kulturális hibrid, ami nem a hajtásra utal, hanem származására. Egy olyan francia kocsi, ami alapvetően koreai, de Törökországban készül és a Renault-Nissan C platformjára épül. E platform a Fluence esetében a korábbi Mégane átdolgozott verziója, és autónk tavalyelőtt Samsung SM3 néven látta meg a napvilágot.
Első kérdés: hogyan lehet egy ekkora autó ilyen olcsó? Valahol úgyis találunk fogást… Belebújva semmi. Minden konstrukciós megoldás, varratolás, ponthegesztés az igényes, rejtett fajtából való; a karosszéria résképe pontos, precíz. A török gyártás belül? Nem nyekeg, nem ropog, az ajtók finoman puffannak a zárakba… Alaptípus-tesztautónk csak fel-le állítható kormányt (s emiatt kompromisszumos ülés-pedál-kormánygeometriát) és csupán tekerős légkondit kapott (de van!), siváran és keményen kopognak az ajtókárpitok, ennek ellenére mégsem érződik bántóan csupasznak és nem pironkodva ülünk bele. Ha viszont már arányában csekélynek mondható pluszt rászánunk, elegáns, félbőrös, ezüstdíszes, digitklímás utastérrel fogad a Fluence. Ez az alap meg maradjon az igazi céges flottáknak – a motoros ablakok, az ABS/ESP/ASR és egy sebességlimiterként is használható tempomat (!) így is adott.
A jól ismert másfél literes K9K kódjelű francia turbándízel (oops) nagyszerű harmóniában van a kocsival. 90 lóereje és 200 Nm-nyi forgatónyomatéka teljesen elegendő, hogy a Fluence együtt tudjon biztonságosan úszni a forgalommal. Zaja nagyon visszafogott, reakciókészsége pedig az öngyújtósok között egyedülálló. Spékeljük meg ezt egy korábbi franciánál lényegesen pontosabb váltóval és máris megvan egy nagyszerű hajtáslánc. Kormányszervója is örvendetesen könnyed, s minden kezelőszerv teljesen naturálisan működik.
Magyarország sajátosan kanyonos útfelületeire abszolút ideális a futóműhangolás is, hiszen kényelmes és jó elnyelőképességű.
A Fluence egy reális világ autója. Ehhez szervesen kapcsolódik az alacsony fenntartási költség is, hiszen tesztfogyasztásunk mindössze 5.8 liter gázolaj volt, s a Renault garanciális feltételei is meglepően nagyvonalúak. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a Renault Samsung Motors Koreában az elmúlt 9 évben a legjobb minőségindexet produkálta, akkor a Fluence ajánlólevele az Öreg Kontinensen is komoly. Én az enyémet a 110 lóerős 1.5 dCi-vel, duplakuplungos automatával, vagy a kétliteres benzinessel és CVT-vel kérném; Privilège felszereltséggel…
Szilvásy Bence
Adatok
Motor: 1461 cm3, CR turbodiesel Teljesítmény: 90 LE 3750/min-nél Nyomaték: 200 Nm 1750/min-nél Saját/össztömeg: 1263/1760 kg Hossz/szél./mag.: 4618/1809/1479 mm Tengelytáv: 2702 mm Csomagtér: 496 l |
Végsebesség: 175 km/h Gyorsulás 0-100 km/h: 13.4 sec Tesztfogyasztás: 5.8 l/100 km Üzemanyagtank: 60 l Alapár: 3 790 000 Ft* Tesztautó ára: 4 090 000 Ft* Tesztautó: Gold Cars Kft. |
*200 000 Ft-tal mérsékelt akciós árak. Renault Crédit finanszírozás esetén a kedvezmény további 400 000 Ft-tal csökken, illetve a garancia 5 év vagy 100 000 km-re módosul!
Tweet Megosztás Facebook-on Megosztás LinkedIn-en Vissza