Fejlesztés az ÉMÁSZ-nál
2013. május 17. (péntek) 11:00Az integrált üzemirányítási rendszer meggyorsítja a hálózaton dolgozó szakemberek között az információ-áramlást, segítségével az üzemzavarokat gyorsabban el tudják hárítani, így a fogyasztók magasabb színvonalú szolgáltatást kapnak.
Béres József, az ÉMÁSZ Hálózati Kft. ügyvezetője elmondta: a korszerűsítés érintette a teljes távközlési hálózatot, valamint az alállomásaikban az irányítás-technikai berendezések fejlesztését. A rendszer üzemeltetése hatékonyabbá, gazdaságosabbá vált. Az új rendszerirányítás a március 14-17-e közötti rendkívüli időjáráskor már bizonyított, amikor az áramszolgáltató szakemberei 67 904 fogyasztót érintő 37 középfeszültségű szabadvezetékes üzemzavart, 260 kisfeszültségű csoportos és 207 egyedi hibát szüntettek meg. A megújult rendszernek is köszönhető, hogy nagyon rövid idő alatt sikerült a hibákat elhárítani. A gyorsabb, részletesebb és pontosabb információáramlás a katasztrófavédelmi szervek munkáját is segíti.
Hans-Günter Hogg, az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport igazgatósági tagja hangsúlyozta: óriási projektről van szó, hiszen közel kétmilliárd forintból valósult meg a fejlesztés. Az üzemirányítási rendszer rekonstrukciójára létrehozott projekt 2006-ban kezdődött. A projektben az áramszolgáltató több mint 70 munkatársa és mintegy 20 alvállalkozó vett részt. Az elmúlt 7 év alatt nemcsak az átadásra kerülő üzemirányítási rendszer újult meg, hanem az azt kiszolgáló rendszerek, elemek is. Ennek keretében fejlesztéseket végeztek 41 saját és 11 idegen tulajdonú alállomás irányítástechnikájában, a technológiai távközlést pedig 68 helyszínen a kor színvonalának megfelelően átépítették. A projekttel párhuzamosan átalakult az üzemirányítás szervezete is, amihez a munkavégzést hatékonyan támogató környezetet hoztak létre.
Az új rendszerirányítás minden korszerű technológiát tartalmaz. Olyan új funkciók is alkalmazásra kerültek, amelyek korábban még nem léteztek, ilyen például a GPS nyomkövetés. A fejlesztésnek köszönhetően minden hibaelhárításban érintett szakemberükkel on-line kapcsolatot tudnak tartani, ez lehetővé teszi a gyors reagálást és a hatékony munkaszervezést az üzemzavarok mielőbbi elhárítása érdekében.
Dávid Ildikó
Tweet Megosztás Facebook-on Megosztás LinkedIn-en Vissza