HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANEGYHÁZVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESFesztiválÉLETMÓDAdatvédelemX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
autó-motor-sport

Felfuvalkodottak - Menetpróba: VW Scirocco 1.4 TSI, VW Golf Plus 1.2 TSI Bluemotion

2010. augusztus 13. (péntek) 09:06
 
Mint a halrajhoz közeledő barrakuda, vettem irányba a VW InnovaTurné karavánját, hogy zsákmányomat egy jól irányzott támadással kivágjam a gomolyból. Mindenhol Folxvágenek, és hirtelen csak kapkodtam a fejemet, hogy az aktuális modellek közül vajh melyiket is válasszam. Modellfrissített, 160 lovas Transporter, Eos, CC, Golf Plus Bluemotion TiguanScirocco Polo estébé…

 
Ragadozói fölényemet kezdték tépázni az ingerek. Annyi az autó, hogy alig tudok kitérni előlük. Barrakuda? Uggyan! Itt még ha jobbrakuda lennék, sem tudnék elég gyorsan cikázni. Mindegy, megállapodtam. Kiszemeltem a két legértékesebb prédát, a Golf Plus Bluemotion-t és a Scirocco 1.4 TSI-t. Két kiemelkedő hatásfokú downsized négyhengeres, akik némiképp felfuvalkodottan tekintenek a világra, de szerencsére nem a gőg, hanem turbóik miatt..

[3_960] Volkswagen1.jpg

Gyerünk! Pitty, kinyit, beül. Ahamm, sok minden nem változott a Golf Plusban, de a hajtáslánc érdekel, mert egy métert sem közlekedtem eddig a kis 1.2-es turbóval. Kulturáltan forgó négyhengeres, finom zajkomfort. A ráncfelvarrott kvázi-minivan kiforrottan veszi nyakába a kilométereket. Futóműve kellemes, jól izolált, így az utazás kellemes emlékeket hagy. Fejemből némiképp kilógó optikai receptoraimmal a kijelzőt vizslatom: az átlagfogyasztás 10.2 liter... ?!??? Egy Bluemotionnál??? No akkor nullázzuk ezt a fránya kijelzőt, fel az antigravitációs cipőt, és hagyjuk, hogy a VW technológia teljesítsen. A finom gurigázás meg is hozza az eredményt, mert az adat gyorsan esni kezd. 8.8 környékén azonban már meglassul, és alig-alig mászkál lejjebb. Hiába, a nagy homlokfelület és a turbo matematikai átlaga a valós körülmények között városban nem lesz olyan skótkockás. Mindegy, a kis feltöltött 1.2-es egy nagyon jól hangolt, kiemelkedően kellemes erőforrás – ami meghozta az étvágyat a wolfsburgi turbók következő lépcsőfokához.

[8_960] Bamulatos.jpg

Ez a kis fehér vadállat már bemutatásakor is sejtette, hogy nagyot üt. Ha csupán a forgolódó fej/secundum arányt nézzük, a Scirocco telitalálat.
Beülve ismerős a környezet, hiszen az Eos kissé méltatlan cockpitje vesz körül, amin szerencsére enyhítenek az ajtók fogantyúi és a sportos vonalú, jól tartó ülések. Az anyag- és felületminőség nagyságrendekkel jobb a Golf Plusétól, és itt is azonnal viszketnek a végtagok, hogy küldetéséhez méltón működjön a szerkezet.

[1_960] Volkswagen-muszerfal.jpg

1390 köbcenti, közvetlen befecskendezés, kettős feltöltés turbóval és kompresszorral, 160 lóerő, hétsebességes DSG váltó. Ínyencség a javából, és mivel nincs kuplungpedál, végre egy jó üléshelyzet, kompromisszumok nélkül!
A mérnökök meglepően emberes alapjárati dohogást hangoltak a Scirocco fara alá, de a négyhengeres belül sem szól olcsón, sőt! Váltásoknál majdnem olyan szépen ropog, mint az Audi RS6. A DSG perfekt partner; a váltások szinte tökéletesek (reméljük, tartósan). A két feltöltőnek köszönhetően az erőkarakterisztika inkább egy sokkal nagyobb szívómotort idéz, mintsem egy csöppnyi vastüdőset. A teljesítmény kihetetlenül látványos a lökettérfogathoz képest; s a 160 lóerősnél jóval többnek érezzük a VW-t. Nem hiába lett ez az erőforrás a 2010-es Év Motorja (eltekintve sűrűsödő vízpumpahibáitól; cikkszám 03C121004 J – a Szerk.).

[6_180] Volkswagen-utaster.jpg [2_180] Volkswagen-ajto.jpg

Noha a tesztautóban „csak” az alapfutómű dolgozott, a kocsi reakciói szinte hibátlanok. Mindössze a far könnyülhet el nagy sebességről való maximális lassításnál, de még közel sem ESP-beavatkozási tartományban.

[4_960] Volkswagen4.jpg

D-állásban a váltó komótosan, alacsony tartományban tologatja fogaskerekeit, S-ben pedig nagyszerűen tartja a fordulatot. Ha tehát kiélveztük a kormány fülecskéinek húzogatását, nyugodtan, stressz mentesen megvárhatjuk, míg megszáradunk (a Climatronic feláras). Persze ne várjuk, hogy a gyár által specifikált fogyasztás ígérete teljesüljön – ahhoz az autó egyszerűen túl nagy kísértést képvisel – de ha kell, takarékosan is mozgolódhatunk vele.

Az InnovaTurné rajából tehát kifogtam a legelevenebb, legfinomabb technikákat. Megérte. A kisméretű, turbomotorok kétségtelenül Európa autózási szokásainak jövőjébe mutatnak.
A VW szándéka, hogy legfrissebb technológiáit, innovációit testközelből bemutassa, abszolút vásárlóbarát, jó irány. Az alkalmi sofőrök arcát látva pedig jólesik nekik úriasan, motorosrendőri felvezetéssel korzózni a városban – legközelebb Kecskeméten.

Szilvássy Bence


                                 Golf Plus 1.2 TSI Bluemotion    Scirocco 1.4 TSI DSG-7

Motor:
Teljesítmény:
Csomagtér:    
Végsebesség:
Gyorsulás 0-100 km/h:    
Alapár:    
Tesztautó ára:

1197 cm3
105 LE 5000/min
305/1450 l
188 km/h
11.3 sec
5.304.750.-Ft
5.782.250.- Ft

1390 cm3
160 LE 5800/min
312/1006 l
218 km/h
8.0 sec
7.232.000.-Ft
8.392.250.-Ft
Vissza