Lassan megközelíthetetlen lesz Zemplén…
2011. január 24. (hétfő) 15:32
Decemberben „Folt hátán lyuk” címmel számolt be portálunk azokról az áldatlan állapotokról, amelyek a 37.sz. főútvonalat uralják Szerencs és a gesztelyi körforgalom között. Nos, a helyzet azóta rosszabb – sokkal. Az ember elgondolkodik, a világon dollármilliókat költenek csillagászok a fekete lyukak felderítésére, mind a mai napig csak feltételezésekről hallani… Kérem, nem kell itt az űrben kutakodni, a harminchetesen akár meg is tapinthatják. Kis területen találhatnak százas nagyságrendben és nem holmi mogyorónyit, némelyik tankcsapdának is beillene.
Traffipax – minek?
Nyugodtan ki lehet jelenteni, életveszélyes a szakasz, különösen sötétedés után! Szlalomozó gépkocsik jövet-menet, merthogy az ember megpróbálja kímélni a járgányt defekttől, keréktöréstől. „Hatvanas” sebességkorlátozó táblák – szépszámmal. Érdekes módon nagyítóval sem találni a területen traffipaxot, merthogy minek? Nem a KRESZ jelzések következményeként lassú a forgalom, egyszerűen a kátyúk miatt lehetetlen a megengedett sebesség elérése, hogy a túllépéséről már ne is beszéljünk!
El lehet gondolkodni azon is, miként közlekedik itt – mondjuk – egy mentőautó, tegyük fel, sürgős az eset, életveszélyben van a beteg, baleset történt a pátriában, netán szülés előtt álló hölgyhöz kell érkeznie a kocsinak, stb, azután vissza a miskolci kórházba!
Talán(y)
Az egyik internetes oldalon olvasható, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából előkészítés alatt áll a 37.sz. főút korszerűsítése. Egy részlet az írásból: „…a balesetveszélyes helyzetnek a megszüntetését jelentheti az előkészítés alatt álló projekt, ami a 37-es számú főút felújítását tartalmazza Gesztelytől a bodrogkeresztúri elágazásig. A tervek szerint megerősítik a burkolatot, kiszélesítik az útpályát, amelyen az indokolt helyeken előzési sávokat létesítenek. A beruházásnak elkészült a megvalósíthatósági tanulmánya, az érdemi kivitelezés a tervkészítések és az engedélye beszerzése után előre láthatóan 2014-ben kezdődhet meg. A projekt előkészítésére a Közlekedési Operatív Program keretében több mint 747 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap fedezi.”
Egy rövid szakasz az idézetből - az érdemi kivitelezés 2014-ben kezdődhet meg! Ez is feltételes módban! És addig? Zemplén megközelíthetetlen lesz az egyetlen odavezető főútvonalon!
Ideig-óráig
Dr. Hörcsik Richárd országgyűlési képviselőt – aki hetente többször átéli a bosszantó helyzetet - Koppenhágában sikerült elérni telefonon, és bár az EU-s elnökséggel kapcsolatos teendői lekötik – elmondta, hogy hazaérkezése után azonnal megkeresi az ügyben az illetékes tárcát levél útján is. – Felveszem a kapcsolatot Koncz Ferenc képviselőtársammal, lévén - mint a szerencsi választókörzet országgyűlési képviselője és mint Szerencs polgármestere - az egyik legérintettebb az ügyben. Itt kell hogy elmondjam, az áldatlan állapotok megoldása érdekében már megtettem az első lépéseket a B.-A.-Z. Megyei Kormányhivatal és a B.-A.-Z. Megyei Önkormányzat felé, hiszen csakugyan tűrhetetlenek az állapotok – mondta Hörcsik Richárd a sárospataki választókörzet országgyűlés képviselője.
Koncz Ferenc elmondta érdeklődésünkre, ezen a héten van esély arra, hogy az ügyben tárgyalásokat folytasson a közútkezelő új vezetőjével. – Az elmúlt nyolc év semmittevése a harminchetes számú út Gesztely-Szerencs szakaszán is kiütközik. Miskolctól Geszthelyig elkészült 2007-re a felújítás, ám az ígérgetések ellenére nem folytatta az előző kormányzat a rekonstrukciót. Szívem szerint a teljes útszakaszt felmaratnám, mert a lyukak tömködése mit sem ér, különösen nem a téli időszakban, a hideg aszfalt csak ideig-óráig tartja magát. Elviselhetetlen és elfogadhatatlan helyzet alakult ki, ez is az új országvezetés nyakába szakadt, ám nincs mese, a problémát rövid idő alatt meg kell oldani – mondta portálunknak Koncz Ferenc a 11.sz. választókörzet országgyűlési képviselője.
A "kátyús felvételek" decemberben készültek, az állapotok most sokkal rosszabbak. Jelenleg nem érdemes az útpadkára, útszélére húzódni fényképezés céljából, mert az autók szlalomoznak…
- SfL -