Projekthetek bonyolódnak a tarcali iskolában
2010. október 20. (szerda) 12:46
Az idén a szüret volt a témakör, az első héten - október elején - felmérést végeztek, mit tudnak és mit szeretnének megtudni a szőlőről a hatodikosok, lévén most ez a korosztály és az ott tanító pedagógusok dolgoznak a tanulásszervezési eljárással, vagyis a projektmódszerrel – sorolja Lovasné Tóth Judit és Lovas Ferenc a két hatodikos siserehad osztályfőnöke. – A tematika alfától ómegáig terjedt ki a Tokaj-hegyaljai szőlőre, -szüretre, -feldolgozásra, illetve az idekapcsolódó jeles napokra, hagyományokra. Október közepén Tokajba látogattunk, előadást hallgattunk-néztünk meg a pátria borászatáról, szőlészetéről, és talajáról. A tanórákon feldolgoztuk a szőlő és bor megjelenését az irodalomban és a művészetekben, majd a „6 Puttonyos Borfaluban” daráltunk szőlőt, préseltünk, fokoltunk, kóstoltuk a mustot, a Könyves Kálmán Művelődési Ház által szervezett mustnap keretein belül. A program részét képezte az a kirándulás, amelyen a teljes iskola részt vett, és amely alkalmat adott a tényleges szüretelő munka megtekintésére. A hatodikosok kaptak egy meghívást a Degenfeld Szőlőbirtokra, itt Prácser Miklós kalauzolása mellett láthattuk a feldolgozásnál használatos nagyüzemi gépeket és tartályokat, illetve a birtok pincéjét. Jelenleg a szüreti hagyományok kitárgyalása van folyamatban, beszélgetésre invitáltuk Leskó Imrét, a szőlészeti és környezetvédelmi szakkör vezetőjét, illetve látogatást teszünk az Andrássy Kúria szőlészeti részlegében. A gyermekek tárgykörrel kapcsolatos munkái megtekinthetők az iskolában, előttünk van még a teljes nagyprojekt értékelése és a legjobb eredményt felmutató diákok jutalmazása – adott tájékoztatást a pedagógus házaspár.
- SfL -
Tweet Megosztás Facebook-on Megosztás LinkedIn-en Vissza