Sorakozás helyett telefonon is intézheti adóügyeit
2013. augusztus 8. (csütörtök) 08:55A telefonon intézhető ügyek köre folyamatosan bővül. Igénybe vehető folyószámlával, Ügyfélkapu ügyintézéssel, bevallással, bevallásjavítással, bejelentésekkel, közösségi adószám igényléssel, érvényességének ellenőrzésével, az ellenőrzést végző személy azonosságának ellenőrzésével, jövedelemigazolással kapcsolatos ügyekben. Újdonság, hogy június 26-tól az online pénztárgépek regisztrációjával összefüggésben is használható a rendszer.
A telefonos ügyintézéshez egy egyedi azonosító kód (PIN-kód), azaz ügyfél azonosító szám szükséges, mely a papíron vagy Ügyfélkapun keresztül beküldött „TEL” nyomtatványon illetékmentesen kérhető. A rendszer előnye, hogy nem csupán az adózó járhat el saját ügyében, hanem képviselője is, amennyiben az NAV-hoz bejelentett állandó és teljes körű meghatalmazással rendelkezik.
Az ügyintézés az ügyfél beazonosításával kezdődik, mely az adóazonosító jel, illetve az ügyfél azonosító szám megadásával történik. A sikeres azonosítást követően a megfelelő menüpont kiválasztásával rögtön az ügyintézővel lehet felvenni a kapcsolatot. A telefonbeszélgetést a NAV rögzíti, mely 90 napon belül - üzemidőn kívül - visszahallgatható.
A telefonos ügyintéző rendszer belföldről helyi tarifával a 06-40/20-21-22 telefonszámon, munkanapokon hétfőtől csütörtökig 8.30-16 óráig, míg pénteken 8-30-13.30-ig érhető el. A rendszerrel kapcsolatos bővebb tájékoztató a NAV honlapján olvasható (www.nav.gov.hu).