HÍREKPORTRÉTÁRSALGÓAKTUÁLISFÓKUSZBANEGYHÁZVENDÉGSÉGBENSZUBJEKTÍVSZÍNESFesztiválÉLETMÓDAdatvédelemX
A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ONLINE KIADVÁNYA
hírek

Tehetséggondozás Tállyán

2011. június 29. (szerda) 17:36
 
A település Zempléni Árpád Általános Művelődési Központ óvodai és iskolai intézményegysége pályázatot nyújtott be az Oktatásért Közalapítvány felhívására - tehetséggondozás témakörben.


[2_180] 01Az Egységes Óvoda Bölcsőde „FÜRTÖCSKE” Gyermekjáték és néptánc címmel adta be támogatási igényét a Nemzeti Tehetség Program és a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma felé, ahol alkalmasnak találták a tállyai intézményt arra, hogy financiálisan segítsék. Mint az a beadványból kiderül, a tehetségműhely tevékenységének célja volt, hogy fejlesszék a gyermekek élmény -és fantáziavilágának szabad önkifejezését, gazdagítsák tér -és formaképzetüket, alakítsák igényességüket, tökéletesítsék finommozgásukat. A foglalkozások modulrendszerben, néphagyományokra épültek, szerepelt közöttük gyermekdalokkal, népdalokkal való ismerkedés, ritmusérzék fejlesztés, ritmushangszerek használata, játékos tánclépések tanulása. Közös célként jelölték meg az együttgondolkodást, a közösségformálást. A műhelymunka során hangsúlyt kapott a segítségnyújtás, a gondoskodás, a tolerancia, az empátia, a felelősség, a programon tapasztalható volt a tánc közösségformáló ereje.

Ismerkedtek, majd ismertettek

[1_180] 02Az iskola „Tesz-Vesz természetismereti tehetséggondozó műhely” projektje nyert támogatást. A tanintézmény „Ökoiskolaként” is működik, itt az volt a cél, hogy kialakítsanak egy olyan kisközösséget, amelynek tagjai fokozottan figyelnek szűkebb és tágabb lakóhelyükre, mindennapjaik során minimálisan avatkoznak be környezetükbe. Fontos szempont volt, hogy - tudásukat továbbadva - mások magatartását is formálják, tisztában legyenek a globális -és helyi környezetvédelmi problémák okaival, megoldási -és megelőzési lehetőségeivel. Feladat volt az alternatív erőtartalékokkal való megismerkedés, ugyanis a megújuló energiaforrásoknak nagy jelentőségük lesz a jövőben. A pályázat három nagy témakörre épült: talaj, víz, levegő. A gyerekek először információkat kaptak a tematikákkal kapcsolatban, majd gyakorlati ismereteket szereztek, vízminőséget és talajmintákat vizsgáltak. Az alternatív energiaforrásokat Tiszalökön és Felsőzsolcán ismerhették meg működésük közben, tapasztalati úton. Eljutottak a Bükkbe, ahol egy természetvédelmi őr segítségével ismerhették meg a földrajzi terület állat- és növényvilágát, éghajlatát, a geológiai adottságokat. A foglalkozásokon számos élménnyel gazdagodtak a csoport tagjai, a közös tevékenységek összetartó közösségé formálták a fiatalokat. A tehetséggondozó program befejezéseként egy záró rendezvényt tartottak, ahol a gyerekek az iskola tanulóival, szüleikkel és az érdeklődőkkel osztották meg a program során szerzett ismereteiket – adott lapunknak tájékoztatást Kardosné Hetzi Mónika intézményegység vezető és Petrovics Gergő koordinátor.

[4_960] 06

[2_960] 01

[1_960] 02

[5_960] 03

[3_960] 04

[6_960] 05

- SfL -

Vissza